The Salvation Army Reviews

38 beoordelingen gevonden voor deze zoekopdracht
sociale en interactieve omgeving
Gastheer (voormalige medewerker) –  Den Heler29 april 2017
belangrijke omgeving voor mensen die nauwelijks tot geen mogelijkheden hebben om uit eigen initiatief iets te ondernemen.
Pluspunten
belangrijk onderdeel in de samenleving
Minpunten
doorgroei mogelijkheden enkel mogelijk intern en niet bruikbaar bij andere werkgevers
Was deze review nuttig?JaNeeRapporteren
Werk-Privé Balans
Fijn werksfeer en dynamische werkplek
Groepswerker (huidige medewerker) –  Dordrecht27 februari 2017
Met veel plezier ben ik werkzaam bij het Leger des Heils. Wegens bedrijfsmatige overwegingen ben ik genoodzaakt om mij elders te gaan inzetten. Momenteel ben ik op zoek naar werk binnen de hulpverlening, die goed aansluit bij mijn vaardigheden en wensen.
Pluspunten
Fijne collega's
Minpunten
Voor mij logistiek niet heel handig, daar de werkplek in Dordrecht is en ik woonachtig ben ik Gouda.
Was deze review nuttig?Ja2NeeRapporteren
Werk-Privé Balans
No-nonsens werkomgeving, zeer client gericht
Afdelingsmanager (voormalige medewerker) –  Dordrecht26 januari 2017
De zorg voor clienten laat zich omschrijven als vasthoudend en bevlogen.
Was deze review nuttig?Ja2Nee1Rapporteren
Dienstbaar zijn.
Gastheer (huidige medewerker) –  Emmen25 januari 2017
Leuke collega`s, en een fijne werkzweer.
Vind het dankbaar werk, en het geeft mij een tevreden gevoel
als er positieve resultaten worden behaald.
Pluspunten
Contractueel dienstbaar zijn.
Minpunten
De dag is zoals de dag is.
Was deze review nuttig?JaNeeRapporteren
Werk-Privé Balans
(ambulant) Pedagogisch medewerker HBO (huidige medewerker) –  Apeldoorn11 augustus 2016
elke dat is anders.
het samen met de jongeren kijken hoe we de dag invulling geven.
Was deze review nuttig?Ja2Nee4Rapporteren
Werk-Privé Balans
fijne werkomgeving met gemotiveerde collega's
Sociaal Pedagogisch Werker Huis en Haard (voormalige medewerker) –  Gorinchem2 juni 2016
een hulpverleningsinstantie die mensen helpt die verder niet geholpen worden.
Een interessante doelgroep die veel van je vergt ivm de problematiek van de cliënten.
Pluspunten
goede werksfeer
Minpunten
salaris mag beter ivm zwaarte v.h. werk
Was deze review nuttig?Ja5Nee1Rapporteren
Vast en Verder den helder
Beveiliger. (huidige medewerker) –  Den Helder28 februari 2016
Ik werk in de nacht als nachtbeveiliger soms is het hectisch en vaak is het rustig gelukkig maar dit voorkomt veel ergernis. De nacht begint met een overdracht , dan weet ik precies waar de problemen liggen en wie er om exstra aandacht vragen.Ik heb het eerste jaar het meeste geleerd hoe om te gaan met deze bewoners veel fyciek geweld schelde enz soms nam ik dit mee naar huis toe en ik heb er na overleg met mijn directie een weg in gevonden zodat ik het naast mij neer kan leggen.
Mijn collegaas zie ik maar zelden en als ik ze zie dan hebben we het over het werk in het pand en soms over ons prive leven.
het moeilijke van deze baan is dat je in je gedachten soms heel erg snel moet schakelen om de lieve vrede in dit pand safe te stellen omdat de gemoederen nogal is uit de hand kunnen lopen , maar dit heeft ook te maken met de samenstelling van de bewoners.
Het leuke van dit werk is het omgaan met mensen en deze na verloop van tijd te zien groeien en daarbij een positief eind resultaat te zien , zodat ze klaar gestoomd zijn voor de toekomst ook zien we afvallers daar bij proberen we ze zolang mogelijk vast te houden om ze alsnog in de goede richting te sturen maar dit lukt helaas niet altijd.
Pluspunten
goede werk omstandigherden
Minpunten
lage kilometervergoeding
Was deze review nuttig?Ja8NeeRapporteren
leuke open werkgever
Clustermanager thuiszorg (huidige medewerker) –  Amsterdam, NH20 januari 2016
jammer dat baan verloren is gegaan. Leuke werkgever met open houding naar personeel
Was deze review nuttig?Ja2Nee5Rapporteren
Werk-Privé Balans
leerzaam, leuk team, divers, systeemgericht, kennis, waardevol, stagiair, pedagogisch medewerker
Sociaal Pedagogisch Werker (voormalige medewerker) –  Amsterdam, NH5 januari 2016
Mijn vorige werk als pedagogisch medewerker bij naschoolse behandel groep 'De Zonnebloem' heb ik als waardevol ervaren. Als pedagoog in opleiding heb ik daar ontzettend veel mogen leren. Eerst als stagiair en toen als pedagogisch medewerker.

Het werken op een (behandel) groep en de ambulante hulpverlening die wordt geboden, vind ik een mooie combinatie. Zo kun je als hulpverlener ook systeemgericht werken in het netwerk van een kind.
Verder heb ik regelmatig (verplichte) trainingen bijgewoond om mijn kennis als pedagoog optimaal te houden en in mijn werk als hulpverlener te groeien.

Helaas moest ik, in het afronden van mijn opleiding, stoppen bij het Leger des Heils. Nu heb ik (bijna) mijn diploma gehaald en ben ik straks afgestudeerd pedagoog (HBO) en op zoek naar een nieuwe leuke baan!
Was deze review nuttig?Ja6NeeRapporteren
Leuke informele werkomgeving
Ambulant hulpverlener (voormalige medewerker) –  Groningen, GR9 december 2015
Leuke en leerzame functie. Grootste leermomenten waren het zelfstandig werken en aansluiting vinden bij de verscheidene cliënten . De baan is interessant door het werken met verschillende cliënten met verschillende achtergroten en problematieken.
Pluspunten
Informeel
Minpunten
Weinig doorgroeimogelijkheden
Was deze review nuttig?Ja5Nee1Rapporteren
Domus
Groepsleidster (huidige medewerker) –  Den Haag, ZH25 november 2015
je begint de dag op domus met een overdacht van de nachtdienst op de ochtenddienst , verder doe je het ontbijt klaar zetten , mensen wekken , gesprekjes voeren , helpen bij de dagelijks dingen , afleiding zoeken voor de mensen.

Ik leer elke dag het werk is zo afwisselend wat ik vooral heb geleerd is rustig te blijven in situaties die uit te hand lopen en je grenzen goed aan geven richting cliënten maar ook richting je collega's

Het moeilijkste van deze stage/baan is toch wel dat de mensen 24/7 met drugs bezig zijn en ze onvoorspelbaar zijn dat maakt het soms dat je in een gevaarlijke situatie beland.

Het leukste van de stage/baan is dat je ook heel leuk contact hebt met de cliënten hebt en dat er langzamerhand een band begint te ontstaan tussen begeleider en cliënt dat vind ik het leukst maar ook het mooist om te zien
Pluspunten
leuke collega's je wordt heel goed begeleidt
Minpunten
je staat niet altijd met vaste mensen
Was deze review nuttig?Ja8Nee3Rapporteren
Werk-Privé Balans
Goede werkgever die kijkt naar de diploma,s die je hebt behaald
Sociaal dienstverlener (voormalige medewerker) –  Maastricht21 oktober 2015
Verschillende jaren op verschillende afdelingen gewerkt.
helaas heeft het Leger des Heils zijn christelijke identiteit verloren waardoor meer naar de productie wordt gekeken dan naar de mens.
Pluspunten
Minpunten
Slecht rooster
Was deze review nuttig?Ja15Nee3Rapporteren
Werk-Privé Balans
Fijne organisatie om in te werken
Groepsbegeleider (huidige medewerker) –  Emmen17 oktober 2015
Leuke collega's en een diverse cliënten groep. Dit biedt uitdaging in het werk als persoonlijk begeleider.
Was deze review nuttig?Ja4Nee2Rapporteren
Werk-Privé Balans
Mijn sterkte is omgaan met mensen die buiten de boot vallen.
Nachtwacht (voormalige medewerker) –  Terneuzen10 juli 2015
Wat je leert is inlevings vermogen elke dag opnieuw,zodat je de ander beter kan sturen./
Goede verhouding met collega.s wat het teamwerk bevorderd .
het fijnste is als er een gesprek met een verslaafde is geweest , die zich van het leven wou beroven, toch weer zover krijgt om de draad van het leven weer op te pakken..
Dat vindt ik het leukste, alhoewel ook de realiteit laat zien, dat fit niet altijd werkt.
Pluspunten
assertief en inlevings vermogen
Was deze review nuttig?Ja7Nee4Rapporteren
Werk-Privé Balans
leuk werk ga graag met mensen om altijd helpende hand
huishoudelijkediest medewerkster (huidige medewerker) –  rotterdam2 juli 2015
8 uur aan wezig drie slaapzalen bedden verschoonen met mijn collega deze werkt met mij dan tavels schoonmaken meestal werken we om beurten dan doe ik de telling bedden goed en de nieuwe besteling als ik vrij ben doet zij dat
en als zij vrij is doe ik dat
de colega'' s van de nachdienst doen voor dat zij weg gaan de handoekken in de was machien en wij zorgen er dan voor dat het avons weer klaar staat ezv ezv
wat ik geleerd heb is goed zelfstadig te werken
heb ook goed contackt met mijn team leider en hygieniste
mijn colega'' s heb ik ook goedde omgang mee
dat als je koffie pause heb de telefoon gaat en er iemand aan de deur staat zonde van de pauze maar mensen moet je helpen dat is het leukste van mijn werk
Pluspunten
dat ik goed zelfstadig mag werken
Minpunten
heb ik niet
Was deze review nuttig?Ja8Nee18Rapporteren
Werk-Privé Balans
Het begeleiden van ouderen in de thuissituatie
ambulant begeleidster voor ouderen (voormalige medewerker) –  Groningen, GR30 mei 2015
Iedere dag was verschillend, er konden zich altijd acute problemen met de cliënten voor doen.Daar moest je gelijk op in kunnen spelen.
Iedere werkdag ging je op huisbezoek om te peilen hoe het met de oudere was, Kijken naar de hulpvragen en samen met de cliènt en andere hulpinstanties hieraan werken.
In de meeste gevallen moest er een netwerk rondom de ouderen gemaakt worden. In vele gevallen had je te maken met veel weerstand van de oudere. Door de weerstanden weg te nemen konden er pas veranderingen gemaakt worden.
Het opbouwen van een vertrouwen relatie vond ik een grote uitdaging.Het moeilijke van de baan waren de schrijnende situaties waarin de ouderen konden verkeren.Ik was verbaasd dat dit bestond.
Het werken met de collega´s was prettig, je hebt elkaar nodig om het werk te kunnen doen. Goede feedback is een voorwaarde om dit werk te kunnen doen.
Was deze review nuttig?Ja5Nee5Rapporteren
Werk-Privé Balans
Niet altijd christelijk, maar wel open voor gezelligheid
Stagiair (voormalige medewerker) –  Dordrecht30 maart 2015
Ik liep stage bij een klinische setting.
Er was een vaste structuur van activiteiten.
De collega's vond ik niet altijd leuk.
Het werk was erg neutraal gekleurd, zo min mogelijk vanuit het christendom. Dit vond ik erg jammer.
Was deze review nuttig?Ja15Nee5Rapporteren
EInde zaak
Groepsbegeleidster (voormalige medewerker) –  Zwolle, OV19 maart 2015
Na jaren als groepsbegeleider naast mijn studie bij het leger des heils gewerkt te hebben besloot de gemeente nadat ik afgestudeerd was de knip bij het leger des heils in te zetten en de dag en nachtopvang te sluiten. Een zeer onrustige tijd brak aan maar al gauw waren beide afdelingen gesloten en niet genoeg plek meer voor de daklozen. Geen slimme zet dus. Mij was verteld dat ik geen werk meer zal hebben en ik ben op zoek gegaan naar nieuw werk. Wat goed voor mij is geweest want ik ben daarna bij FPC Veldzicht komen te werken en heb hier veel geleerd. BIj het leger des heils heb ik leren omgaan met tegenslagen, geen waardering voor je werk, en na jaren inzet toch zomaar op straat gezet te worden. Ik heb geleerd dat ondanks je motivatie weg is ik nog wel klaar stond voor de clienten.
Pluspunten
Ontdekt dat lang niet iedereen uit een veilig milieu komt
Minpunten
Geen ontwikkelingsmogelijkheden
Was deze review nuttig?Ja19Nee7Rapporteren
Actief en ondernemend
Pedagogisch hulpverlener (huidige medewerker) –  Hilversum16 maart 2015
Actief, ondernemend, collegiaal, professioneel, plezierig en gezellig.
De zorg voor de cliënt staat voorop.
Was deze review nuttig?Ja3Nee13Rapporteren
Werk-Privé Balans
facinerende baan erg leuke collega's
nachtwaker (huidige medewerker) –  Amsterdam-Zuidoost, NH14 maart 2015
Ik ben hier gaan werken uit nood omdat mijn vorige baan ophield met bestaan. Desondanks kwam ik in een heel leuk team terecht, waar ik eigenlijk gelijk in werd opgenomen. Helaas is het werk een beetje onder mijn opleidingsniveau en zou ik graag meer willen. Toch heb ik het erg naar mijn zin en heb ik door de nachtelijke uren veel tijd om mijn kinderen thuis te zien. Wel vindt ik het vervelend dat ze mij bij mijn sollicitatiegesprek doorgroei mogelijkheden voorhielden. die ze nu na 1,5 jaar niet waar kunnen maken. dit is dan ook een van de redenen dat ik door solliciteer. De andere reden is dat ik onlangs ben verhuisd naar Sint Maarten (NH) en mijn reistijd na een nachtdienst soms wel erg lang en vermoeiend is.
verder vind ik het erg leuk en fascinerend om met onze clienten om te gaan. vooral om te horen wat en waarom er iets in hun hoofd omgaat.
Pluspunten
veel vrijetijd
Minpunten
manier van roosteren
Was deze review nuttig?Ja15Nee7Rapporteren

5 sterren