Schoonenberg Hoorcomfort Reviews

Alle 19 beoordelingen worden getoond
Werk-Privé Balans
Leuk team en leuke werkzaaheden
Hoorzorgconsulent (voormalige medewerker) –  Groningen9 september 2017
Leuke en afwisselende baan, erg jammer dat ik door een reorganisatie boventallig werd. Ik had er heel graag langer willen werken. We hadden een pracht van een winkel opgebouwd die in 2013 de deuren opende.
Hoorzorgconsulent (voormalige medewerker) –  Gelderland7 augustus 2017
Veel leuke collega's ,goede arbeidsvoorwaarden.Weinig ruimte voor onderhandeling salaris.
Veel wisselende taken, wat niet altijd even prettig is.
Werk-Privé Balans
Zelfstandig werken in een gezellige werkomgeving.
Verkoopmedewerker (huidige medewerker) –  Tiel26 juli 2017
Het leukste aan mijn werk bij Schoonenberg is het klantcontact en de veelzijdigheid van mijn functie. Geen dag is hetzelfde.
Pluspunten
Zelfstandig werken in een gezellig team.
Minpunten
Reorganisatie
Werken met vrienden
Commercieel administratief medewerkster (voormalige medewerker) –  Spijkenisse25 juli 2017
Ik heb hier 8 jaar met veel plzier gewerkt. Ontzettend leuk team in de loop der jaren vrienden geworden.
Heel veel geleerd o.a klantcontacten zowel telefoisch als "face to face".
Pluspunten
Hecht team
Minpunten
Beleid in de loop der jaren
Werk-Privé Balans
een goede combinatie van zorg en commercieel
Hoorzorgconsulent (huidige medewerker) –  Hellevoetsluis18 mei 2017
Samen met mijn collega's was iedere klant bijzonder en hielpen wij elkaar de beste versie van onszelf te zijn. Elke dag is anders.
Er waren duidelijke richtlijnen vanuit het management en verschillende hoorprotocolen maar binnen deze lijnen was er voldoende bewegingsvrijheid en ruimte om te improviseren en experimenteren. Moeilijk is dat financieel ongemak mensen kan weerhouden het beste uit de situatie te halen.
Pluspunten
dichtbij huis, geen feestdagen
Minpunten
weinig doorgroeimogelijkheden
Werk-Privé Balans
Ik werk hier in een heel goede sfeer en fijne collega's.
Hoorzorgconsulente (huidige medewerker) –  Soest20 april 2017
Op een werkdag heb ik de hele dag door contact met verschillende soorten mensen. Sommige moete naar de audicien en andere kan ik helpen door een probleen of vraag op te lossen.
Ondertussen gaat de telefoon ,daar beteken in ook veel in de winkel draait op mij als frontoffice. Door mijn ondersteuning kan de audicien haar werk goed doen.
Ik plan de afspraken voor haar in .
Ik doe ook de hoortesten en maak afdrukken voor mensen die oorstukjes nodig hebben.
Ik ontvang en verzend de post en handel het ook af.
Al met al een zeer afwisselende baan die nooit verveeld.

Ik werk graag in een team en dat heb ik hier ook. Erg fijn.
Pluspunten
Lekker dicht bij huis. Fijne collega's
Minpunten
Pauzes worden niet doorbetaald maar vaak verstoord doordat er toch klanten binnenkomen.
Goede werkgever
Hoorzorgconsulent (huidige medewerker) –  Amsterdam17 april 2017
In die 9 jaar, heb ik een hele hoop ervaring opgedaan.
En ook geleerd hoe ik mijn klanten de beste zorg kan geven.
Was deze review nuttig?Ja 1NeeRapporteren
gezellige werkomgeving.
hoorzorgconsulent (huidige medewerker) –  Den Helder17 april 2017
Heel afwisselende baan en heel veel klanten contact
Pluspunten
afwisselend werk
Was deze review nuttig?Ja 2NeeRapporteren
Werk-Privé Balans
Commerciële zorg, klanten advies geven en datgene verkopen wat hij\zij nodig hebben voor optimale gehoorondersteuning.
Regional Sales Manager (voormalige medewerker) –  Noord-Oost Nederland5 april 2017
Bij Schoonenberg kom je iedere dag in direct contact met klanten. Zij zoeken verbetering of bescherming van hun gehoor. Je adviseert klanten, doet de benodigde metingen en verkoopt datgene wat hij\zij echt nodig heeft. Een mooie combinatie dus van commercie en zorg. In de meeste winkels wordt gewerkt met meerdere collega's. Het is mooi om samen met je leidinggevende en naaste collega's de doelstellingen te behalen. Natuurlijk altijd met een hoge klanttevredenheid en optimale kwaliteit. Er worden diverse trainingen aangeboden via E-learning, coaching on the shop, maar ook op locatie. (producttraining, verkooptraining etc)
Het wordt helaas steeds moeilijker om door hevige prijsconcurrentie en grotere invloed van zorgverzekeraar om dezelfde kwalteit en aandacht te bieden aan de slechthorende. Hierdoor zijn er de afgelopen jaren meerdere reorganisaties geweest.
Pluspunten
Werken met kwalitatief zeer hoogwaardige producten
Minpunten
steeds minder tijd beschikbaar per klantafspraak
Werk-Privé Balans
Professioneel bedrijf met gezonde groei
Tekstschrijver, ca. 8 uur per week (huidige medewerker) –  Dordrecht30 november 2016
Schoonenberg geeft mij de mogelijkheid om uitsluitend thuis te werken. Gezien de afstand (Dordrecht - Zutphen) is dat erg fijn. Schoonenberg is een professioneel bedrijf dat inspeelt op de mogelijkheden voor thuiswerken, terwijl ik me toch onderdeel van het bedrijf voel. Knap!
Pluspunten
Thuiswerkmogelijkheden
Was deze review nuttig?JaNee 2Rapporteren
Werk-Privé Balans
In het algemeen een leuke tijd
Audicien (voormalige medewerker) –  Den Haag, ZH20 november 2015
Veel afwisseling, leuke collega's, communicatie met het hoofdkantoor moeilijk of onmogelijk
Pluspunten
Fijne collega's en afwisseling
Minpunten
Communicatie ontbrak
Was deze review nuttig?Ja 6NeeRapporteren
Werk-Privé Balans
fijne werkomgeving, fijne collega's, afwisselend werk
Commercieel assistente (voormalige medewerker) –  Dokkum14 januari 2014
Drukke dagen die lekker snel gaan, veel afwisselend werk, contact met klanten via telefoon en in de winkel. Het leukste de administratieve taken zoals facturen in orde maken, voorraad op peil houden agenda planning.
Lastig is het soms om die taken niet te kunnen uitvoeren omdat de winkel vol staat met klanten die geholpen moeten worden.
Pluspunten
collega's
Minpunten
reorganisatie
Was deze review nuttig?Ja 18Nee 7Rapporteren
Te hoge werkdruk
Hoorzorgconsulent (huidige medewerker) –  Regio Rotterdam 27 april 2013
Personeelstekort! Zeer hoge werkdruk en te weinig waardering.
Ze sturen je geregeld naar andere filialen, waardoor de vaste klanten weer met een vreemd gezicht geconfronteerd worden, wat afdoet aan de klantenbinding.
Winkels zijn dicht tijdens de openingstijden, vanwege geen of weinig vervanging bij ziekte.
Salaris/werk verhouding zeer slecht.
Pluspunten
Omgang met de klanten en zeer leuk werk.
Minpunten
Hoge werkdruk en te weinig personeel.
Was deze review nuttig?Ja 43Nee 7Rapporteren
Werk-Privé Balans
Poppetje in het spel van aandeelhouders
Commercieel medewerker en leerling audicien (voormalige medewerker) –  Rotterdam22 maart 2013
Drukke baan waarbij er altijd klanten zijn tijdens je lunchpauze. Het management is voornamelijk bezig om de aandeelhouders tevreden te stellen. Het welzijn en arbeidsomstandigheden van het personeel is niet van belang. Op dit moment hebben minstens 80 mensen te horen gekregen dat ze konden vertrekken wegens bezuinigingen. Zie website FNV. Nu zitten ze onverwachts met een bezettingsprobleem en dat mag jij nu gaan oplossen. Laat je er niet voor lenen want ze knijpen je helemaal uit. De managers verdienen riant terwijl jij staat te buffelen. De enige die werkelijk begaan is met de doelgroep is het personeel. Terwijl het bedrijf alleen maar snelle verkoop wil zien. Dat betekent in de praktijk dat je zo min mogelijk agendatijd krijgt om je werk te doen, maar wel hoge targets. Dit bedrijf is in een paar jaar tijd totaal doorgeslagen.
Pluspunten
betaalde opleiding, adviserende afwisselende functie
Minpunten
geen fatsoenlijke lunchpauze, steeds invallen op andere filialen, geldzuchtig management
Was deze review nuttig?Ja 61NeeRapporteren
goeie werksfeer
commercieel assistent (voormalige medewerker) –  zaandam23 januari 2013
was een prettige werksfeer.
meestal wel erg druk maar het houd je tenminste wel de hele dag lekker bezig.
Was deze review nuttig?Ja 5Nee 16Rapporteren
doe het niet
Commercieel Assistent (voormalige medewerker) –  Rotterdam12 november 2012
Doe het niet! 2,5 jaar bij die bedrijf gewerkt, ze beloven gouden bergen, ze beloven voortgang, je wordt uitgeknepen waar je bij staat. Je bent meer nummer dan naam.
Klanten zijn voornamelijk bejaarden, die echt echt echt veel klagen, daar moet je tegen kunnen.
Maar het bedrijf zelf blijft alleen maar reclame maken, terwijl er constant personeelste kort is en ze iedereen ontslaan.
Als commercieel medewerker moet je veel audicienstaken overnemen. De audiciens zijn te duur dus werken zo min mogelijk.
Keiharde verkoop, targets bijna niet te halen, en wat nog mooier is?
Tijdens een kwartaal waar de bonusvereisten zijn vastgesteld, de vereisten aanpassen en eisen dat je alsnog anderhalve TON erbij binnenhaalt!! Dat een ander zegt dat de werksfeer goed is, dan heeft die geluk gehad want hele regio's zijn in staat om over te stappen naar concurrenten.
Doe het jezelf niet aan!
Was deze review nuttig?Ja 59Nee 10Rapporteren
Werk-Privé Balans
Hoogwaardige levering van kwaliteit en service
commercieel assistente (voormalige medewerker) –  Maastricht en Amstenrade26 oktober 2012
Elke dag is anders, afwisseling in filialen en drukte. Onze doelgroep spreekt mij enorm aan. De ouderen van nu zijn ook veel meer technischer dan vroeger (gelukkig). Zo zul je ook zelf altijd up to date moeten blijven. Het is heel fijn om mensen heel erg tevreden en gelukkig te zien dat ze weer kunnen fucntioneren en meer horen in deze wereld. Het is fijn dat je hieraan kunt meewerken voor meer zelfstandingheid voor onze klanten.
Was deze review nuttig?Ja 8Nee 10Rapporteren
Werk-Privé Balans
Heftige en hele drukke functie
Commercieel assistente (voormalige medewerker) –  Rotterdam4 juni 2012
Heel druk van s''morgens 9 uur tot 5 uur altijd klanten over de vloer en tussen door veel administratie verwerken. Er was geen tijd om veel te leren over d des betreffende functie.Collega's waren leuk en gezellig de werksfeer was goed.De drukte en geen tijd voor overleg met bedrijfsleider over dingen die opgelost moesten worden vandaar dat er ook niet echt iets geleerd kon worden.
De oude mensen een welkom en thuis gevoel geven en daar dan de dankbaarheid van de klant te kunnen ontvangen.
Pluspunten
het contact met de klanten en dingen oplossen voor ze.
Minpunten
nooit geen tijd voor even rust of lunchpauze.
Was deze review nuttig?Ja 28NeeRapporteren

5 sterren