Werknemersbeoordelingen voor Schoenenreus in Nederland

47 beoordelingen gevonden voor deze zoekopdracht
Leukste baan aller tijden
Verkoopster (Voormalige medewerker) –  Rotterdam12 februari 2016
Heel gezellig en leuk team gehad. Onwijs naar mijn zin gehad. Geleerd om klanten te woord te staan netjes. Helaas vanwege faillissement ontslagen.
Pluspunten
gezellige collegas
Minpunten
schoenengeur in de winkel
Gezellig werkogeving
Verkoopmedewerker (Voormalige medewerker) –  Den Haag17 januari 2016
Schoenenreus vraagt mensen die oog hebben voor mode, enthousiast en flexibel zijn en met het bloeiende bedrijf willen meegroeien.
Pluspunten
Korting
Minpunten
NVT
gezelligheid, klantvriendelijk,
Verkoopster (Voormalige medewerker) –  Amsterdam Noord27 november 2015
mijn werk dag zag er zo uit
elke zondag moest ik de winkel openen, geld halen kassa na tellen.
taken verdelen wat we gaan doen, pauze houden, een uur een ieder. de rest van de dag kassa draaien en de winkel bij houden tot de winkel gesloten moet worden. Ik heb hier veel geleerd de winkel openen en sluiten de leiding nemen is best een leuke ervaring, ik werkte zelf met 5 andere dames weinig werknemers. het moeilijkste vond ik soms om een goeie indeling te maken wie wat doet en hoe laat een ieder met pauze gaat. het leukste was dat wij een sterke band hadden een kleine groepje.
Pluspunten
leuke collega`s en een uur lang pauze
Minpunten
niet genoeg medewerkers
Werksfeer
Een fijne winkel om te werken met veel mogelijkheden
Assistent bedrijfsleidster (Voormalige medewerker) –  Leerdam6 november 2015
Bij binnenkomst zo 20 min van tevoren ging je eerst het geld uit de kluis halen en in de kassalade doen daarna ging je koffie zetten voor het personeel en begon je de dag met het verdelen van de werkzaamheden.
Soms moesten er veel dingen geregeld worden qua personeels verschuivingen en ook personeels planningen dat deed ik ook altijd.
In principe moest je alles kunnen en het personeel goed aansturen dat ging me goed af.

Het moeilijkste van de baan was toch wel de gesprekken die je moest voeren met het personeel als het niet goed ging.
Pluspunten
eetgeld, goede reiskosten
Productieve en gezellige werkomgeving
Verkoopmedewerkster (Voormalige medewerker) –  Den Haag, Delft, Schiedam ZH31 juli 2015
Een uitleg over een typische dag op het werk is niet mogelijk. Door de flexibele functies en verschillende collega's en klanten, beleef je elke werkdag opnieuw. Mijn werkzaamheden als verkoopmedewerkster bij schoenenreus:
Klanten adviseren, kassa bediening, zendingen verwerken, winkel op orde houden en een bijdrage aan een klantvriendelijke en prettige sfeer in het filiaal. Deze functies zijn ook het antwoord op de vraag, wat ik binnen dit bedrijf geleerd hebt.
Mijn collega met wie ik samen stond was de Manager of Assistent- Manager en afhankelijk van de drukte per dag, was er nog een verkoopmedewerkster aanwezig. Als collega's werkten we in een goed teamverband, konden met elkaar opschieten en zorgden voor een prettige sfeer in het filiaal.
Op drukke dagen moest ik zowel de kassa bedienen als de ontvangen goederen te verwerken. Dit soort dagen waren voor mij het moeilijkst. Het leukste van het werk vond ik het ontvangen en verwerken van nieuwe goederen en de klanten erover te informeren.
Pluspunten
Personeelskorting
Minpunten
Minimale Reiskostenvergoeding
Werksfeer
Met het bedrijf ging het steeds minder,ging ook failliet.
Magazijnmedewerker, orderpicken, heftruck (Voormalige medewerker) –  Uden31 juli 2015
Vaak weer nieuwe uitzendkrachten op de werkvloer.
Veel scannen van producten.
Met de directie hadden wij weinig contact.
Met de collega''s had ik goed contact.
Dat je te weinig uren maakte.
Zelfstandig werk.
Pluspunten
regelmatig gebak.
Minpunten
met het bedrijf ging het steeds minder
prettige werksfeer
Filiaalmanager (Voormalige medewerker) –  Lisse en Roelofarendsveen21 juli 2015
Door faillissement heeft een review weinig nut.Heb er wel tot aan faillissement met veel plezier gewerkt.
verkoper (Voormalige medewerker) –  Deventer8 juni 2015
leuk bedrijf waar ik met plezier gewerkt heb. Helaas is het op een vervelende manier geëindigd.
faillissement
Assistent Filiaalmanager in opleiding (Voormalige medewerker) –  Panningen, LI2 juni 2015
schoenenreus is weer failliet, dus veel valt er niet over te zeggen
Mijn werkervaring bij de Schoenenreus
Assistent filiaalmanager (Voormalige medewerker) –  Rotterdam, ZH24 mei 2015
Een typische werkdag zou ik als volgt omschrijven; we begonnen om negen uur. Voordat de deur van de winkel open ging werd de werkdag en indeling besproken. Ik heb geleerd hoe ik de winkel optimaal kon vullen en presenteren. Elke week werd de winkel indeling veranderd, wij hadden twee verdiepingen in ons filiaal. Hierbij was het van belang dat iedereen goed werd aangestuurd zodat de winkel op tijd af was. Zodra de winkel in orde was konden we klantvriendelijk en service gericht gaan verkopen. Het aller leukste aan mijn werk vond ik dat het altijd lekker druk was en wij dus altijd wat te doen hadden. Mijn collega's waren net zo gedreven als ik waardoor het werk extra leuk was.
Pluspunten
collega's en locatie
fluitend naar mijn werk
winkelmedewerker (Voormalige medewerker) –  Oud-Beijerland, ZH14 mei 2015
winkel open doen vracht uitpakken en verwerken klanten tussen door lekker helpen
lekker klanten helpen adviseren als ze daar omvragen
gezellige meiden top
alles is te leren ( vloekende klanten)
elke keer weer anders
Pluspunten
gezelligge collega`s
gezellige sfeer
Filiaalmanager (Voormalige medewerker) –  rotterdam kreeftstraat(alexandrium)12 mei 2015
opstarten met personeel zeggen wat de doelstellingen zijn
plan van aanpak maken kpi's doornemen
winkel vullen
werkte met 6 collega's
moeilijkste van mijn baan was dat er soms te veel gepraat werd achter je rug en dat je daar dan niet gelijk wat van kan zeggen maar het eerst moet uitzoeken
het leukste van mijn baan was dat we heel zelfstandig waren en dat ik het leuk vind om met klanten om te gaan
Pluspunten
zelfstandigheid
Minpunten
teveel van hetzelfde artikelen ingekocht
Werksfeer
leuk bedrijf, maar helaas failliet
verkoopmedewerker schoenen (Voormalige medewerker) –  Dordrecht15 april 2015
altijd met veel plezier gewerkt, maar helaas is het bedrijf failliet gegaan, waardoor ik genoodzaakt ben om op zoek te gaan naar een nieuwe baan.
Werksfeer
Gezellig team waar je op kunt rekenen en leuke klanten
Verkoop medewerker (Voormalige medewerker) –  Leeuwarden, FR3 maart 2015
het werken bij de Schoenenreus heb ik altijd erg prettig gevonden. Dit kwam in mijn geval door het hechte team waar ik mee werkte. We hebben altijd veel aan elkaar gehad en we konden op elkaar rekenen.

Verder heb ik er ook veel geleerd, zoals ik al beschreef in mijn cv bij de vaardigheden. Ze hebben me gelijk van af het begin goed ingewerkt en daardoor kon ik vrij snel zelfstandig alle werkzaamheden uitvoeren die ik moest doen.

Het moeilijkste vind ik dat we twee keer een faillissement hebben moeten meemaken. De eerste keer was al erg lastig, er ontstaat veel onzekerheid en ook komt het moment dat je afscheid moet nemen van collega's. Vervolgens komen natuurlijk ook de vaste klanten vragen stellen en een praatje maken. De eerste keer hebben we alles weer opgepakt, nu is het helaas weer gebeurd en heb ik afscheid moeten nemen.

Het leukste vond ik naast het team, het helpen en adviseren van klanten. Ze zijn altijd erg blij wanneer je de goede schoenen vind en zelf geeft het mij ook voldoening als ze tevreden de deur uit gaan.
Enthousiaste Verkoopster
Assistent filiaalmanager (Voormalige medewerker) –  Dordrecht, ZH16 februari 2015
Klanten helpen
Vrachtverwerking
Bestellingen verwerken en invoeren
Zelfstandig werken
werk van een FM
Filiaalmanager (Voormalige medewerker) –  Heerhugowaard, NH7 februari 2015
aan het begin van de week maakt FM dag/weekplanning, deze wordt besproken met het team. Iedereen voert toegewezen werkzaamheden uit. Tussentijds wordt eventueel nog overlegd over wijzigingen.
Het helpen/adviseren van klanten heeft uiteraard prioriteit.
Geen dag is hetzelfde.
Als FM is het taak om de cijfers goed bij te houden en van daaruit een target vast te stellen voor de te behalen dag/weekomzet.
Door veel overleg binnen het team is iedereen goed op elkaar ingespeeld en kan iedereen elkaar goed aanvullen tijdens de werkzaamheden. Ook wordt hierdoor werksfeer prettig en dat speelt door op de klant.

In het begin bij mijn aanstelling als FM vond ik het nog moeilijk om mensen aan te sturen, maar gedurende de jaren heb ik mij hier goed in kunnen ontwikkelen.
Wat ik erg leuk vind is het opleiden en begeleiden van nieuwe medewerkers en/of stagiairs, ik heb een flinke portie geduld.
Pluspunten
ondanks strakke richtlijnen toch ruimte voor andere creatieve oplossingen bij bv ruimtegebrek
Minpunten
soms drie maal per week winkel ombouwen
Werksfeer
Leuke, gezellige werksfeer, met altijd een uitdaging.
assistent filiaalmanager (Huidige medewerker) –  Enkhuizen, NH5 februari 2015
Altijd met veel zin naar me werk gegaan.
Elke dag is weer anders.
Leuke, prettige werksfeer.
Met veel uitdaging, en kans op doorgroeimogelijkheden.
Goede interne opleiding en standaard verplicht om BHV te doen.
Pluspunten
de personeelskorting.
Minpunten
die heb ik niet
Werksfeer
een gezellig en hard werkend team
verkoop medewerker (Voormalige medewerker) –  Dronten, FL21 januari 2015
ik vond mijn baan bij de schoenenreus echt heel erg leuk want ik had ook een contract voor onbepaalde tijd.
de dag bestond meestal uit; de vracht uitpakken,inwerken, en zorgen dat de winkel recht was.
ik had echt een onwijs gezellig team we konden samen heel hard lachen maar ook heel hard doorwerken.
het leukste van mijn baan vond ik toch wel het contact met de klant want je moest de klant altijd zo goed mogelijk proberen te helpen en zorgen dat ze met een goed gevoel de winkel uit gingen.
er zijn niet echt dingen wat ik moeilijk vond aan mijn baan in de schoenenreus.
Leuke winkel
Assistent bedrijfsleider (Voormalige medewerker) –  Rotterdam, ZH5 januari 2015
Dagelijkse werkzaamheden, het bij vullen van de rekken en het verkopen van de schoenen.
Leuke collega's, fijne team sfeer.

Ik heb 15 jaar met veel plezier daar gewerkt en ben toen voor mijn zelf begonnen.
Was deze review nuttig?Ja1Nee1
Functie bij Schoenenreus
Medewerker (Voormalige medewerker) –  Zoetermeer20 augustus 2014
Opstarten en dan de winkel netjes maken. Daarna vakken vullen.
Ik heb op werk geleerd om beter met mensen om te gaan en als één team te werk gaan. Het verder ook hartstikke leuke collega's gehad waar ik ook goed mee kon opschieten.
Vond op het begin wel lastig om problemen op te lossen van klanten.
Het leukste vond ik om in de winkel te staan en klanten helpen met de schoenen.
Pluspunten
eten mag gehaald worden.
Was deze review nuttig?Ja6Nee2

4.0