Vind bedrijven:

• Ontwikkelingsmogelijkheden
  • Leiderschap
  • Werksfeer
Werksfeer
Met het bedrijf ging het steeds minder,ging ook failliet.
Magazijnmedewerker, orderpicken, heftruck (Voormalig Werknemer), Uden31 juli 2015
Pluspunten: regelmatig gebak.
Minpunten: met het bedrijf ging het steeds minder
Vaak weer nieuwe uitzendkrachten op de werkvloer.
Veel scannen van producten.
Met de directie hadden wij weinig contact.
Met de collega''s had ik goed contact.
Dat je te weinig uren maakte.
Zelfstandig werk.
prettige werksfeer
Filiaalmanager (Voormalig Werknemer), Lisse en Roelofarendsveen21 juli 2015
Door faillissement heeft een review weinig nut.Heb er wel tot aan faillissement met veel plezier gewerkt.
verkoper (Voormalig Werknemer), Deventer8 juni 2015
leuk bedrijf waar ik met plezier gewerkt heb. Helaas is het op een vervelende manier geëindigd.
faillissement
Assistent Filiaalmanager in opleiding (Voormalig Werknemer), Panningen, LI2 juni 2015
schoenenreus is weer failliet, dus veel valt er niet over te zeggen
Mijn werkervaring bij de Schoenenreus
Assistent filiaalmanager (Voormalig Werknemer), Rotterdam, ZH24 mei 2015
Pluspunten: collega's en locatie
Een typische werkdag zou ik als volgt omschrijven; we begonnen om negen uur. Voordat de deur van de winkel open ging werd de werkdag en indeling besproken. Ik heb geleerd hoe ik de winkel optimaal kon vullen en presenteren. Elke week werd de winkel indeling veranderd, wij hadden twee verdiepingen in ons filiaal. Hierbij was het van belang dat iedereen goed werd aangestuurd zodat de winkel op tijd af was. Zodra de winkel in orde was konden we klantvriendelijk en service gericht gaan verkopen. Het aller leukste aan mijn werk vond ik dat het altijd lekker druk was en wij dus altijd wat te doen hadden. Mijn collega's waren net zo gedreven als ik waardoor het werk extra leuk was.
fluitend naar mijn werk
winkelmedewerker (Voormalig Werknemer), Oud-Beijerland, ZH14 mei 2015
Pluspunten: gezelligge collega`s
winkel open doen vracht uitpakken en verwerken klanten tussen door lekker helpen
lekker klanten helpen adviseren als ze daar omvragen
gezellige meiden top
alles is te leren ( vloekende klanten)
elke keer weer anders
gezellige sfeer
Filiaalmanager (Voormalig Werknemer), rotterdam kreeftstraat(alexandrium)12 mei 2015
Pluspunten: zelfstandigheid
Minpunten: teveel van hetzelfde artikelen ingekocht
opstarten met personeel zeggen wat de doelstellingen zijn
plan van aanpak maken kpi's doornemen
winkel vullen
werkte met 6 collega's
moeilijkste van mijn baan was dat er soms te veel gepraat werd achter je rug en dat je daar dan niet gelijk wat van kan zeggen maar het eerst moet uitzoeken
het leukste van mijn baan was dat we heel zelfstandig waren en dat ik het leuk vind om met klanten om te gaan
Werksfeer
leuk bedrijf, maar helaas failliet
verkoopmedewerker schoenen (Voormalig Werknemer), Dordrecht15 april 2015
altijd met veel plezier gewerkt, maar helaas is het bedrijf failliet gegaan, waardoor ik genoodzaakt ben om op zoek te gaan naar een nieuwe baan.
Werksfeer
Gezellig team waar je op kunt rekenen en leuke klanten
Verkoop medewerker (Voormalig Werknemer), Leeuwarden, FR3 maart 2015
het werken bij de Schoenenreus heb ik altijd erg prettig gevonden. Dit kwam in mijn geval door het hechte team waar ik mee werkte. We hebben altijd veel aan elkaar gehad en we konden op elkaar rekenen.

Verder heb ik er ook veel geleerd, zoals ik al beschreef in mijn cv bij de vaardigheden. Ze hebben me gelijk van af het begin goed ingewerkt en daardoor kon ik vrij snel zelfstandig alle werkzaamheden uitvoeren die ik moest doen.

Het moeilijkste vind ik dat we twee keer een faillissement hebben moeten meemaken. De eerste keer was al erg lastig, er ontstaat veel onzekerheid en ook komt het moment dat je afscheid moet nemen van collega's. Vervolgens komen natuurlijk ook de vaste klanten vragen stellen en een praatje maken. De eerste keer hebben we alles weer opgepakt, nu is het helaas weer gebeurd en heb ik afscheid moeten nemen.

Het leukste vond ik naast het team, het helpen en adviseren van klanten. Ze zijn altijd erg blij wanneer je de goede schoenen vind en zelf geeft het mij ook voldoening als ze tevreden de deur uit gaan.
Enthousiaste Verkoopster
Assistent filiaalmanager (Voormalig Werknemer), Dordrecht, ZH16 februari 2015
Klanten helpen
Vrachtverwerking
Bestellingen verwerken en invoeren
Zelfstandig werken
werk van een FM
Filiaalmanager (Voormalig Werknemer), Heerhugowaard, NH7 februari 2015
Pluspunten: ondanks strakke richtlijnen toch ruimte voor andere creatieve oplossingen bij bv ruimtegebrek
Minpunten: soms drie maal per week winkel ombouwen
aan het begin van de week maakt FM dag/weekplanning, deze wordt besproken met het team. Iedereen voert toegewezen werkzaamheden uit. Tussentijds wordt eventueel nog overlegd over wijzigingen.
Het helpen/adviseren van klanten heeft uiteraard prioriteit.
Geen dag is hetzelfde.
Als FM is het taak om de cijfers goed bij te houden en van daaruit een target vast te stellen voor de te behalen dag/weekomzet.
Door veel overleg binnen het team is iedereen goed op elkaar ingespeeld en kan iedereen elkaar goed aanvullen tijdens de werkzaamheden. Ook wordt hierdoor werksfeer prettig en dat speelt door op de klant.

In het begin bij mijn aanstelling als FM vond ik het nog moeilijk om mensen aan te sturen, maar gedurende de jaren heb ik mij hier goed in kunnen ontwikkelen.
Wat ik erg leuk vind is het opleiden en begeleiden van nieuwe medewerkers en/of stagiairs, ik heb een flinke portie geduld.
Werksfeer
Leuke, gezellige werksfeer, met altijd een uitdaging.
assistent filiaalmanager (Huidige Werknemer), Enkhuizen, NH5 februari 2015
Pluspunten: de personeelskorting.
Minpunten: die heb ik niet
Altijd met veel zin naar me werk gegaan.
Elke dag is weer anders.
Leuke, prettige werksfeer.
Met veel uitdaging, en kans op doorgroeimogelijkheden.
Goede interne opleiding en standaard verplicht om BHV te doen.
Werksfeer
een gezellig en hard werkend team
verkoop medewerker (Voormalig Werknemer), Dronten, FL21 januari 2015
ik vond mijn baan bij de schoenenreus echt heel erg leuk want ik had ook een contract voor onbepaalde tijd.
de dag bestond meestal uit; de vracht uitpakken,inwerken, en zorgen dat de winkel recht was.
ik had echt een onwijs gezellig team we konden samen heel hard lachen maar ook heel hard doorwerken.
het leukste van mijn baan vond ik toch wel het contact met de klant want je moest de klant altijd zo goed mogelijk proberen te helpen en zorgen dat ze met een goed gevoel de winkel uit gingen.
er zijn niet echt dingen wat ik moeilijk vond aan mijn baan in de schoenenreus.
Leuke winkel
Assistent bedrijfsleider (Voormalig Werknemer), Rotterdam, ZH5 januari 2015
Dagelijkse werkzaamheden, het bij vullen van de rekken en het verkopen van de schoenen.
Leuke collega's, fijne team sfeer.

Ik heb 15 jaar met veel plezier daar gewerkt en ben toen voor mijn zelf begonnen.
Functie bij Schoenenreus
Medewerker (Voormalig Werknemer), Zoetermeer20 augustus 2014
Pluspunten: eten mag gehaald worden.
Opstarten en dan de winkel netjes maken. Daarna vakken vullen.
Ik heb op werk geleerd om beter met mensen om te gaan en als één team te werk gaan. Het verder ook hartstikke leuke collega's gehad waar ik ook goed mee kon opschieten.
Vond op het begin wel lastig om problemen op te lossen van klanten.
Het leukste vond ik om in de winkel te staan en klanten helpen met de schoenen.
gezellig werksfeer
verkoopmedewerkster (Voormalig Werknemer), Gouda, ZH15 augustus 2014
Pluspunten: gezelligheid onder werktijd
Minpunten: geen600
een fantastische bedrijf. Ik werkte er 24 uur per week. Heb er eigenlijk spijt van dat ik toen 40 uur elders ben gaan werken. ben nu op zoek naar een baan voor 24 uur per week.
Prima werksfeer
verkoopster (Voormalig Werknemer), Zeist, UT25 maart 2014
Ik heb de sfeer en omgang met de collega's tot zeer gezellig en zeer goed ervaren.
Werksfeer
productieve werkomgeving en zeer prettige sfeer
assistent filiaal manager (Voormalig Werknemer), Goes, ZE15 maart 2014
Pluspunten: personeels korting
Geen dag is het zelfde maar iedere dag er wel samen een leuke maar ook productieve dag van maken.
Elkaar motieveren en helpen.
Werksfeer
Gezellige collega,s.. Leuke sfeer.. Met mensen omgaan.. Geduldig met mensen omgaan..
Verkoopmedewerkster en invalassistent (Voormalig Werknemer), Deventer en Deventer flora15 maart 2014
Pluspunten: 20% korting voor het personeel
Minpunten: ontevreden klanten
Typische dag op het werk begon met elkaar netjes begroeten, kopje koffie, even de dag doornemen.. en dan aan de slag met winkel aanvullen/klanten helpen..
Wat ik heb geleerd
Omgaan met moeilijke klanten.. het werk zelf.. vracht ophalen en weg werken..
Leuke collegas gezellige sfeer...
Moeilijkste van de baan was in het begin de verantwoordelijkheid maar daar leerde ik met de tijd vanzelf mee omgaan..
Leukste van de baan waren voornamelijk de klanten die ik met plezier kon helpen.. en ze tevreden de winkel uit gingen
Werksfeer
Superleuke baan met superleuke collega's
Verkoopster (Voormalig Werknemer), Alkmaar, NH23 januari 2014
Pluspunten: gezellige collega's met begrip, goede uitleg over systemen en winkel, korting op aankopen bij winkelketen, veel afwisseling in werk, werken met mensen
Minpunten: een beetje een rottige aansluiting qua openbaar vervoer om daar te komen.
Dit is echt mijn top geweest van banen die ik ooit gehad heb. Hele fijne, begripvolle, gezellige collega's. Je werd goed uitgelegd wat je moest doen, op tijd een pauze en hielden rekening met je vervoer. Ik baalde dat mijn contract niet verlengd werd. Het was altijd gezellig, maar toch ook hard werken om de winkel op orde te houden en klanten netjes te helpen of te woord te staan. Heel afwisselend werk, geen dag is hetzelfde. Als je eenmaal weet hoe het werkt, kun je bijna alles in de winkel zelf.