Nederlandse Spoorwegen Reviews

50 beoordelingen gevonden voor deze zoekopdracht
productie omgeving
Manager Operations draaistelafdeling (huidige medewerker) –  Den Haag1 juli 2017
Altijd werken in een dynamische werkomgeving waar veel brandjes worden gebust maar nu de richting is gezet in de lerende curve door PDCA.
Veel onrust door de vele veranderingen en grotere werkdruk, de toekomst waarin wordt ingezet is meer werk met minder mensen door slimmer te werken.
Pluspunten
fijne collega's
Minpunten
onzekerheid
Was deze review nuttig?JaNeeRapporteren
Gezeliige werksfeer
Buitendienstmedewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam27 maart 2017
Een goed betaalde werkgever. Daarnaast vriendelijke collega's en informatief bijbaantje
Pluspunten
Goed Salaris
Minpunten
Weinig communicatie tussen werkgever en werknemer
Was deze review nuttig?Ja 2Nee 1Rapporteren
Zie cv
Projectmedewerker planning grote ombouw (voormalige medewerker) –  Utrecht6 februari 2017
Prima werkgever.Prima salariëring. Goede werksfeer.
Zie CV
Was deze review nuttig?Ja 2Nee 2Rapporteren
Werk-Privé Balans
Leuke werkomgeving in een trein. Veel verschillende klanten die je tegemoet komt en controleert en of begeleidt naar hun bestemming
Hoofd Conducteur (voormalige medewerker) –  Utrecht19 januari 2017
Mijn dag bestond uit: Melden in de koffieruimte, Je rit die je dag gaat rijden uitprinten met de juiste gegevens van de trein en waar die zich bevind en welke rit je krijgt. Alle gereedschap en materialen die je nodig hebt om de trein te laten vertrekken vertrekklaar maken, en richting de trein lopen. Eenmaal aangekomen bij desbetreffende trein controleer je de vertrek seinen en sluit seinen. Als het tijd is geef je het vertreksein klaar en sluit je de deuren om de trein veilig en op tijd te laten vertrekken. Eenmaal in de trein doe je de omroep. In het kort vertel je in een leuk verhaaltje waar de trein naar toe gaat, en op welke tussengelegen stations de trein zal stoppen. Hierna loop je door de trein heen en beslis je zelf of je gaat controleren, of je een ronde loopt om iedereen zijn of haar vragen te beantwoorden. Je schrijft eventueel ook bekeuringen uit mocht het nodig zijn.
Pluspunten
Salaris
Minpunten
Ingekort worden op je pauze.
Was deze review nuttig?Ja 7NeeRapporteren
Werk-Privé Balans
Leuke sfeer maar een bedrijf dat slecht onderling samenwerkt
Klantenservice medewerker (voormalige medewerker) –  Utrecht (stad)21 december 2016
Ik heb met veel plezier 5 jaar op de klantenservice gewerkt. Het werk was op zich leuk en de collega's ook.

Het bedrijf vond ik in de tijd dat ik er werkte zeer hiërarchisch.
Er werd geacht van beneden naar boven te luisteren. Andersom
werd dat niet gedaan. Ook werd er te weinig waardering naar de medewerkers getoond.

Uitzendkrachten kwamen en gingen. Nu denk je dat dit kwam door slechte prestaties maar het tegendeel was waar. Ondanks individuele goede prestaties werden ook goede uitzendkrachten weggestuurd. Bij sommige gevallen had ik het gevoel dat er discriminatie aan te pas kwam. Mijn leidinggevende kwam er openlijk voor uit dat hij homofoob was. Een aantal uitzendkrachten werkten niet meer op de afdeling toen duidelijk was dat ze tot de lgbt gemeenschap behoorden. Dit leek mij geen toeval.

Een ander punt is leiderschap. De meeste waar ik te maken mee heb gehad vond ik incompetent. De laatste leidinggevende waar ik te maken mee had was extreem jong. Hij leek op die positie te zijn gezet vanwege zijn connecties en niet zozeer door zijn kunnen.
Altijd gestrest en alleen maar naar targets kijken, in plaats van inhoudelijk. Je kon beter veel en slecht werk leveren, dan niet iets minder maar goed. Wat ik in deze periode vooral heb geleerd is op te passen met loyaal te zijn als uitzendkracht naar de opdrachtgever toe.
Pluspunten
Salaris
Minpunten
leiderschap, niet aanwezige integriteit
Was deze review nuttig?Ja 14NeeRapporteren
Betrouwbare werknemer
Statististisch onderzoeker (huidige medewerker) –  Rotterdam22 november 2016
Beloftes worden waargemaakt, goede arbeidsvoorwaarden worden gegeven en de werknemers worden respectvol behandeld
Was deze review nuttig?Ja 3Nee 1Rapporteren
Werk-Privé Balans
altijd collegas om je heen
rangeerder (voormalige medewerker) –  Gorinchem14 november 2016
ondanks de ploegendienst altijd vrolijke/gezellige collegas
Was deze review nuttig?Ja 1Nee 3Rapporteren
gezellige werkomgeving
Administratief medewerkster (huidige medewerker) –  Utrecht (stad)4 november 2016
Het is een goed bedrijf met gezellige collega's en een goed CAO en je kan vrij nemen wanneer je wilt
Pluspunten
Een goede CAO
Minpunten
geen minpunten
Was deze review nuttig?Ja 1Nee 6Rapporteren
Prima werkgever
Verkoopondersteuning en Opleiding (voormalige medewerker) –  Utrecht24 september 2016
In de periode waarin ik werkte bij dit bedrijf was het een prima werkgever. Mogelijkheden tot bijscholing en doorstromen.
Pluspunten
reizen per trein was heel goedkoop.
Was deze review nuttig?Ja 1Nee 5Rapporteren
gezellige werkomgeving
Hoofdconducteur (voormalige medewerker) –  Rotterdam7 september 2016
de beste bedrijf in nederland om te werken . ik heb 13 jaar lang gewerkt het lijkt 13 dagen . ik hoop dat ik ooit als hoofdconducteur daar werken
Pluspunten
flexibel
Was deze review nuttig?Ja 5Nee 7Rapporteren
Fiijn dynamisch bedrijf.
Lokettiste (voormalige medewerker) –  Enkhuizen4 september 2016
Een heel fijne tijd gehad.Alle kans gekregen om door te leren.Van lokettiste kon ik doorgroeien naar assistent manager service en verkoop.

Helaas moest ik in 2007 stoppen met werken om de mantelzorg voor mijn man op me te nemen. Mijn man is in oktober verleden jaar overleden, nu wil ik graag weer iets nieuws beginnen.
Was deze review nuttig?Ja 5Nee 6Rapporteren
Werk-Privé Balans
Eigen baas, tijdstippen, discipline.
Machinist (voormalige medewerker) –  Eindhoven7 augustus 2016
Leuke baan, in feite betaalde ZZP in loondienst, goed salaris, leuke collega's. Zeer sociaal bedrijf. Enorm minpunt het verkrijgen van snipperdag, vast geplande ATV dagen en moeilijk te plannen vakantie. Dubbele onregelmatigheid zwaar.
Pluspunten
Vrij vervoer, zelfstandigheid, verantwoording, vrijheid.
Minpunten
Dubbele onregelmatigheid, afrekening fouten, opname verlof.
Was deze review nuttig?Ja 7NeeRapporteren
Werk-Privé Balans
Fijn bedrijf met goed contact werknemers
Hoofdconducteur (voormalige medewerker) –  Alkmaar29 april 2016
Ik heb een mooie tijd gehad bij NS Reizigers als hoofdconductrice. Ik kreeg voldoende ruimte om naar eigen inzicht en mogelijkheden te handelen/werken. De omgang met collega's is er erg leuk en uitgebreid, men werkt met collega's uit het hele land.
De veelzijdigheid van het werk, door het hele land maakt dat het niet snel zal gaan vervelen.
Pluspunten
contact met veel mensen
Minpunten
teveel regels en te vaak verandering van regels, teveel management
Was deze review nuttig?Ja 7Nee 4Rapporteren
Erg collegiaal bedrijf
Conducteur (voormalige medewerker) –  Lelystad23 april 2016
Deze baan is erg wisselend van werkomgeving en werktijden. Je werkomgeving waren verschillende treinsamenstellingen en je ging door het hele land heen.
Als je praat over onregelmatigheid in je werktijden, had je hier met dubbele onregelmatigheid te maken. Werktijden lagen van half 5 smorgens tot 2 uur 's nachts.

Omdat je een goede combinatie moet maken tussen klantvriendelijk handelen en correct optreden richting raddraaiers, is ook hier de afwisseling enorm. Echter werd de agressie steeds meer waardoor ik verder ben gaan kijken
Pluspunten
soms langere rusttijden omdat de aansluitingen naar je volgende trein ruim waren genomen.
Minpunten
De agressie werd mij te veel.
Was deze review nuttig?Ja 9NeeRapporteren
Prettig werken , fijne collega's
Service medewerker (voormalige medewerker) –  Utrecht7 februari 2016
Altijd verantwoordelijk en klantgericht bezig. Geleerd om geduldig en stressbestendig te zijn. Directie goed. Collega's altijd gezellig. Altijd onderweg , gratis reizen. Ik heb niet echt iets als moeilijk ondervonden behalve de BOA cursus.
Pluspunten
Gratis reizen
Was deze review nuttig?Ja 6Nee 3Rapporteren
Groot groeiende leer bedrijf
Hoofdconducteur (voormalige medewerker) –  den haag Nederland23 oktober 2015
Heb met plezier gewerkt binnen een groot groeiende bedrijf die mij een kans heeft gegeven binnen de bedrijf te ontwikkelen, Ik volgde binnen de bedrijf opleidingen , leerde met mensen omgaan was voor mij een groot succes waar door ik door groeide tot hoofdconducteur $ en Service & Veiligheids diploma heb behaald met geweld bevoegdheid.
op het werk plek was het sfeer erg leuk elke dag was het anders net als elke reizeger klant anders is .
ik heb met plezier gewerkt
Pluspunten
sfeer is erg leuk . kan groeien binnen de bedrijf
Minpunten
soms te druk overvolle treinen
Was deze review nuttig?Ja 6Nee 9Rapporteren
Werk-Privé Balans
hele leuke werkomgeveing met veel lieve collega's. Jammer dat er op deze manier een einde aan kwam
pertsoneelsplanner (voormalige medewerker) –  Arnhem, GE8 september 2015
de baan op zich was geweldig. Het gebruik als jojo door mijn leidinggevende heeft mij de kop gekost. Mijn directe collega's waren top, de werksfeer prima, het omgaan met collega's van de werkvloer was ook goed, Het moeilijkste van de was om geduld te bewaren en te blijven proberen om alles voor elkaar te krijgen dat het plaatje 's avonds weer rond was voor de volgende dag.
Het leukste van de baan was de afwisseling, niet weten wat de persoon aan de andere kant van de telefoon je voor vraag zou stellen of wat voor mededeling deze had. In beide gevallen een bedrijfsmatig gunstige oplossing te vinden was de kick!
Was deze review nuttig?Ja 14Nee 5Rapporteren
fijne werkomgeving
service medewerker (voormalige medewerker) –  Roosendaal24 augustus 2015
soms erg hectisch, fijne collega's, onregelmatige werktijden vond ik prettig.
Pluspunten
gratis met de trein
Was deze review nuttig?Ja 9Nee 8Rapporteren
Werk-Privé Balans
Mooie Tijd om naar terug te kijken
Repromedewerker (voormalige medewerker) –  Amersfoort27 juli 2015
Als Timmerman daar Binnen gekomen ,na 2 jaar als eerste timmerman omscholing gedaan naar bankwerker lasser.
Na 4 jaar met 8 man uitgeloot om 2 museum rijtuigen te restaureren.
Dit was zeker de mooiste tijd bij NS.Veel Geleerd van elkaar en Goeie Contacten met de collega's .en veel contact met de directie .
Dat wij alles zonder tekeningen ,alleen van foto's weer in elkaar moesten zetten. wat resulteerde op een staaltje vakwerk van het hele team.
Pluspunten
Mooi stukje historie weer op de rails gezet Met het hele team
Minpunten
dat ik toen bij hetb spoorweg museum kon komen werken en ik niet gedaan heb, Dom
Was deze review nuttig?Ja 8Nee 9Rapporteren
Leuke informele sfeer
Project medewerker Model Besturings Centrum (huidige medewerker) –  Utrecht, UT23 juli 2015
Ik werkte op het OCCR. een dynamische en informele werkomgeving. Onregelmatige tijden maar altijd een leuke sfeer.
Was deze review nuttig?Ja 5Nee 5Rapporteren

4,1