Kwintes Reviews

Werk-Privé Balans
Niet allemaal rozengeur en maneschijn!
Begeleider (voormalige medewerker) –  Soest17 september 2017
Met groot plezier gewerkt met cliënten. Sommige collega's waren duidelijk minder. Geen team gevoel gehad, er werd erg veel geroddeld, heb geen tweede termijn gekregen omdat ik na 9 maanden ineens niet bleek te functioneren. (Tegelijkertijd werden er vaste aanstellingen "verloot" onder andere flexers!)

Laatste werkdag grote bos bloemen gekregen en lovende woorden, omdat er alsnog werd toegegeven het voor een deel aan het team zou liggen en zij waardeerde, ondanks mijn vertrek, ik me de laatste maanden verantwoordelijk heb ingezet voor cliënten en team.
Van de manager die door het team hier naderhand over is geïnformeerd en gevraagd mij goede referenties mee te geven, heb ik nooit meer wat vernomen.

Bij andere sollicitaties binnen Kwintes, altijd direct afgewezen ondanks geschikte papieren en jaren ervaring, zet je toch aan het denken.
Heel jammer allemaal.
Pluspunten
Afwisselend werk. Ruimte voor eigen ideeën.
Minpunten
Veel flex-contracten in zelfsturend team, werkt helaas niet. Vaste medewerkers die er te lang zitten en teveel voor het zeggen hebben.
Was deze review nuttig?Ja 3NeeRapporteren
contracten afwerkers
Systeem beheerder (voormalige medewerker) –  Zeist6 september 2017
vast contract zit er niet in. allen via vormfout krijg je een vast contract
Was deze review nuttig?JaNeeRapporteren
Werk-Privé Balans
Een heel fijn bedrijf om voor te werken als vrijwilliger
Vrijwilliger assistent werkbegeleider (voormalige medewerker) –  Almere18 september 2016
Een heel fijn bedrijf om voor te mogen werken als vrijwilliger ik had alle vrijheden en heb mijzelf op de kaart gezet daar alleen jammer dat er zo bezuinigd wordt door nederlandse regering..
Was deze review nuttig?Ja 2Nee 5Rapporteren
Werk-Privé Balans
ruimte voor eigen iniatief.
Woonbegeleider Fase huis te Woerden (voormalige medewerker) –  Zeist8 april 2016
Goede communicatie ,eigen rooster maken en veel variatie in de werkzaamheden .
Pluspunten
prettige werktijden .
Minpunten
toenemende onduidelijk heid over indeling van bijkomende facilitaire taken .
Was deze review nuttig?Ja 3Nee 4Rapporteren
Innovatieve organisatie
Woonbegeleider en persoonlijk begeleider (voormalige medewerker) –  Veenendaal5 april 2016
Prettige organisatie met veel ontwikkelmogelijkheden en oog voor de medewerkers.
Was deze review nuttig?Ja 1Nee 5Rapporteren
Woonbegeleider (huidige medewerker) –  Veenendaal, UT2 februari 2016
Geen dag is hetzelfde als woonbegeleider bij Kwintes. Veel mogelijkheden tot persoonlijke ontwikkeling. Prettige collega's. Moet flexibel kunnen zijn.
Pluspunten
Onregelmatigheidstoeslagen
Was deze review nuttig?Ja 5Nee 5Rapporteren
Samen sta je sterk
Woonbegeleider (huidige medewerker) –  Almere, FL13 januari 2016
Het is leuk binnen komen op het werk.
Dagelijks werken we aan de hand van een agenda, die een rode draad is door de dag heen.

Daarnaast heerst er een flexibele sfeer, en pas je je tijd aan waar nodig. Door de presentie benadering die we hanteren geef je veel van jezelf. Dit maakt het werk menselijk.
Pluspunten
leermogelijkheden
Minpunten
zijn er niet
Was deze review nuttig?Ja 4Nee 2Rapporteren
Werk-Privé Balans
Een verantwoorde werkomgeving waarin de persoonlijk begeleider veel ruimte krijgt voor een persoonlijke inbreng.
Persoonlijk begeleider (voormalige medewerker) –  Almere-Buiten, FL27 augustus 2015
Ik heb zowel op de woonvorm als ambulant ontzettend veel geleerd in het begeleiden van mensen met een psychiatrisch ziektebeeld en - of verslavings problematiek
Het werken voor het straatteam van de GGD-Almere was voor mij het hoogtepunt omdat ik veel mensen heb kunnen helpen richting een uitkering, huisvesting, administratie op orde helpen en zonodig schuldsanering en doorverwijzen naar verdere hulpverlening.

Ik heb individueel gewerkt en in verschillende teams, een combinatie van deze werkwijzen vindt ik het prettigst.

Het moeilijke van deze baan is dat sommigen dusdanig ziek zijn dat er vrijwel geen groeimogelijkheden zijn.
Pluspunten
Goede organisatie, prettige werksfeer, goede leidinggevenden.
Minpunten
Het werk wordt maatschappelijk en financieel niet voldoende gewaardeerd en beloond.
Was deze review nuttig?Ja 15Nee 1Rapporteren
Werk-Privé Balans
gezellig leuke collega's leuke werksfeer.
woonbegeleider/ slaapwachter (voormalige medewerker) –  Regio oost6 augustus 2015
Ik heb met plezier gewerkt bij kwintes.
Ik mis het zo erg.
Ik ben begonnen bij sitiolaan later flexer voor regio oost.
en slaapwachter bij het ronde erf.
Goede werkgever, investeren in hen werknemers.
Hoop gauw weer voor kwintes te mogen werken.
Pluspunten
interne opleidingen, investeren in de werknemers
Was deze review nuttig?Ja 5Nee 8Rapporteren
Veel variatie van werkzaamheden
Medewerker Helpdesk Centraal Bureau (huidige medewerker) –  Zeist25 maart 2015
Veel variatie van werkzaamheden. Geen werkdag is hetzelfde.
Was deze review nuttig?Ja 4Nee 8Rapporteren
Typische werkdag voor de afgelopen 3 jaar bij Kwintes
Ambulant - woonbegeleider (voormalige medewerker) –  Gouda, ZH4 februari 2015
De dag begon in de ochtend rond half 9 met een bezoek naar één van mijn 25 cliënten. Op een gemiddelde dag bezocht ik rond de 5 a 6 cliënten voor circa één a anderhalf uur. In deze begeleidingsbezoeken ondersteunde ik de cliënt naar diverse doelen.

In deze periode heb ik geleerd om processen met geduld tegemoet te treden, feedback richting collega's voorzichtiger op te bouwen en analyses verfijnder te beschrijven.

Mijn ex-team bestond uit diverse persoonlijkheden en achtergronden. Er hing altijd een fijne sfeer waarin men vanuit één gedachte te werk ging.

Het moeilijkste van deze baan was om inzichten over te dragen naar collega's betreffende denkbeelden over gedrag van cliënten. Het leukste was de variatie aan menselijk contact en de zelfstandigheid.
Pluspunten
Persoonlijke benadering
Minpunten
Professionaliteit
Was deze review nuttig?Ja 21Nee 2Rapporteren
Werk-Privé Balans
Een bedrijf wat rekening houdt met zijn personeel
Ambulante begeleider (voormalige medewerker) –  Lelystad3 februari 2015
Ondanks de veranderingen in de zorg word er wel naar elkaar om gekeken. Leuke werksfeer en genoeg groeimogelijkheden.
Was deze review nuttig?Ja 7Nee 8Rapporteren
Werk-Privé Balans
Zorgverlener met aandacht voor individ
Woonbegeleider nachtzorg (huidige medewerker) –  Almere29 januari 2015
Een veelomvattende functie omdat je er vaak alleen voor staat en moet staan.
Was deze review nuttig?Ja 6Nee 13Rapporteren
Werk-Privé Balans
goede werk omgeving, leuke collega's
slaapwacht en huishoudelijk medewerker (voormalige medewerker) –  Veenendaal en Amersfoort16 januari 2013
met plezier bij Kwintes gewerkt,

slaapwacht pastte bij nader inzien minder goed bij mij, omdat ik dan teveel uit mijn dag-en nachtritme raak.

Huishoudelijk werk is wel leuk, maar werd lichamelijk te zwaar voor me. Wel genoot ik van het contact met collega's en clienten.
Pluspunten
leuke collega's, veel mogelijkheden tot opleidingen
Minpunten
zijn er niet..
Was deze review nuttig?Ja 19Nee 13Rapporteren
Gezellig werkomgeving
Huishoudelijke Hulp (huidige medewerker) –  Amersfoort27 augustus 2012
Het is erg gezellig werkplek en leuke collega´s.
Het leuke van deze werkplek is dat je werk met verschillende mensen.
Was deze review nuttig?Ja 12Nee 15Rapporteren
Werk-Privé Balans
fijne baan, leuk om met deze mensen om te gaan veel uitichtmogelijkheden toto opleiding
zorgbegeleider (voormalige medewerker) –  doorn11 juli 2012
overdracht, medicijnen delen soms wassen van mensen, mensen aansporen tot activiteit, koken wassen rapportage, koffie drinken met de groep,
Was deze review nuttig?Ja 16Nee 8Rapporteren

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Waarderingen op categorie

4,1

Reviews over Kwintes gesorteerd op locatie