Gemeente Den Haag Reviews

Werk-Privé Balans
Coördinator administratie primair proces (voormalige medewerker) –  Den Haag14 december 2017
Altijd met heel veel plezier gewerkt. Ging fluitend naar mijn werk.
Goede werksfeer. Leuke collega's
Pluspunten
Leuke kantine
Werk-Privé Balans
Gezellige werkomgeving waar ik veel heb geleerd.
Medewerker Naturalisatie (voormalige medewerker) –  Den Haag14 december 2017
Veel afwisseling van werk. Ik zat vaak een dagdeel aan de front office en het andere dagdeel aan de back office. Fijne collega's en een prettige werkomgeving. Ik heb hier veel geleerd.
Werk-Privé Balans
Een hele productieve, dynamische en gezellige werkomgeving.
Medewerker Juridische Dienstverlening (voormalige medewerker) –  Den Haag26 augustus 2017
Een hele productieve, dynamische en gezellige werkomgeving.
Pluspunten
Gunstige arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Geen zekerheid
Gemeente Den Haag
Vergunningverlener (huidige medewerker) –  Den Haag17 juli 2017
Ik heb alle ruimte om mijn werkdag in te plannen. Dit is belangrijk om in een rustige omgeving juiste beslissingen te nemen.

Qua organisatie is het wel heel erg zoeken, omdat het komen en gaan van mensen is. Er moet een betere structuur komen in de organisatie.

Het moeilijkste van mijn baan was het wachten op een akkoord van de directie na een genomen besluit. Dit duurde soms wel weken.

Het leukste aan mijn baan was het flexibel werken en de dynamische werkomgeving.
Was deze review nuttig?Ja 5NeeRapporteren
Een ervaring rijker!
Assistente beheersconsulent (voormalige medewerker) –  Den Haag29 juni 2017
Via de gemeente Den Haag werd ik met behoud van een uitkering geplaatst bij Haag Wonen. Het was weer leuk om zelfstandig te werken in een werksfeer samen met collega's.

Helaas is vanuit de gemeente alles fout gelopen. Het contract heb ik pas na ruim een week ontvangen terwijl ik al aan het werk was. Toen ik niet wilde tekenen zijn er trucjes en leugens gebruikt. Ik heb geleerd dat het recht niet altijd zegeviert! Mijn vrijwilligerswerk wat ik al geruime tijd deed voor het Koningin Emma Fonds diende ik te stoppen en als trofee kreeg ik een boete opgelegd omdat ik een gesprek voor een betaalde baan om de straten te gaan vegen geweigerd had waar ik niet op gesolliciteerd had. Ik was immers aan het werk bij Haag wonen voor 32 uur per week met behoud van uitkering, wat ook nog eens onder het minimuminkomen viel.

Brieven met standaardzinnen dat de uitkering is stopgezet omdat je stukken niet zou hebben ingeleverd worden ingezet omdat het systeem een reden moet aangeven? Een ervaring welk ik nooit zou geloven als ik het zelf niet had ondervonden. Hulp op het moment dat je het nodig hebt was er helaas niet.
Pluspunten
leuke werksfeer en collega's
Minpunten
Teamleiders nimmer vertrouwen.
Was deze review nuttig?Ja 5Nee 1Rapporteren
Werk-Privé Balans
Leuk werk op sociaal-juridisch vlak
Administratief medewerker (voormalige medewerker) –  Den Haag22 juni 2017
Ik heb op verschillende afdelingen gewerkt waarbij ik veel plezier heb gehad in het werk zelf om de burgers zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Het vervelende is dat ik er alleen werk was op MBO-niveau en dat ik na twee verlengingen geen vast contract heb gekregen omdat de gemeente mij anders op HBO-niveau moest betalen.
Werk-Privé Balans
Prima werkgever met goede condities
verschillende (voormalige medewerker) –  Den Haag8 april 2017
Met heel veel plezier heb ik al de jaren gewerkt bij de Gemeente Den Haag Helaas was de baan, waarop ik in beginsel had gesolliciteerd, reeds ingetrokken door de Overheid. Hierdoor heb ik allerlei functies verricht daar waar nodig was. Maar uiteindelijk ben ik heel goed op mijn plek terecht gekomen.
De gemeente heeft mij, en ook vele anderen, vele mogelijkheden geboden tot het verder ontwikkelen van je persoonlijkheid.
Uiteraard zijn er ook minderen momenten geweest binnen mijn carrière. Dit zal volgens mij binnen veel bedrijven voorkomen.
Ik kan in ieder geval terugkijken op een goede werkgever Gemeente Den Haag.
Pluspunten
Goede opleidingen
Minpunten
Niet altijd even goed luisteren naar werknemers
goede werkgever
Administratief medewerkster (huidige medewerker) –  Den Haag16 maart 2017
Goede werkgever en houdt rekening met medewerkers.
Fijne werksfeer
Interessante werkgever, gevarieerde opdrachten
Studiomanager (voormalige medewerker) –  Den Haag8 maart 2017
Bij de gemeente zag ik toe op de juiste toepassing van drie huisstijlen binnen zes jaar. Daarvan zag er een nooit het levenslicht en de jongste dateert van 2014. Ik gaf mede vorm aan het complexe project van implementatie en gaf bij de diensten en bij de uitvoerder artistieke en inhoudelijke adviezen. Verder gaf ik hiërarchisch en operationeel leiding aan de interne vormgevingsstudio, onderhield ik het freelance-netwerk en voerde ik gesprekken met opdrachtgevers.
Pluspunten
Bijzonder veel vrije dagen
Minpunten
Logge en hiërarchische organisatie, trage besluitvorming
Was deze review nuttig?Ja 3Nee 1Rapporteren
Hoofdtaken
Facilitair Project Manager (voormalige medewerker) –  Den Haag15 februari 2017
• Eindverantwoordelijk voor diverse integrale facilitaire projecten en taakgebieden van intake tot uitvoering, afronding en oplevering van ongeveer 50 panden.
• Projecten zoals; Huisvesting 2.1, bouwkundige oplevering en inrichten faciliteiten voor o.a. de Haagse Markt & Laan van Waalhaven. Werkzaam geweest voor OCW, DSB & DPZ.
Pluspunten
Diversiteit
Minpunten
Geen ontwikkelingsmogelijkheden
Stage
Stagiair (voormalige medewerker) –  Den Haag20 januari 2017
Leuke stage met nog leukere collega's. Heel vriendelijk ontvangen en iedereen was bereid mij te helpen. Ik deed een wetenschappelijk onderzoek naar het ontstaan en bestrijden van kroos, waardoor ik ook af en toe het veld in moest. Dit was een groot pluspunt, de perfecte verhouding van kantoor- en veldwerk.

Het moeilijkste voor mij waren de dagen dat je wel 9 uur achter een scherm zat.
Pluspunten
Leerzaam, vriendelijke collega's en leuke werkzaamheden
Groot "bedrijf"met heel veel collega's
medewerker dienst publiekszaken (voormalige medewerker) –  Den Haag19 januari 2017
Hoewel ik het zeer naar mijn zin heb gehad, kies ik er nu graag voor om in een kleiner team te werken.

Het maakt het voor mij allemaal persoonlijker.
Pluspunten
geen dag is hetzelfde.....
Minpunten
minpunten houd ik graag voor mijzelf.....
leuke ervaring
Financieel beheer (Uitzendkracht) (voormalige medewerker) –  Den Haag10 oktober 2016
Heb veel mogen leren binnen de gemeente. Super gezellige collega's.
Werk-Privé Balans
Medewerker Transactieverwerking (voormalige medewerker) –  Den Haag2 oktober 2016
Je leert erg veel binnen de Gemeente. Ik heb gemerkt dat ik in 2 jaar heel volwassen ben geworden zowel zakelijk als privé.
Prettige werkgever
Dienst Stadsbeheer (voormalige medewerker) –  Den Haag9 augustus 2016
Afhankelijk van je leidinggevende is de werksfeer heel goed of juist niet.
Pluspunten
makkelijk bereikbaar
Was deze review nuttig?Ja 3NeeRapporteren
Werk-Privé Balans
De Gemeente Den Haag is een grote en veelzijdige organisatie.
Projectmedewerker Ooievaarsregelingen (voormalige medewerker) –  Den Haag10 mei 2016
De Dienst SZW verzorgd ook Festivals en Informatieavonden voor de doelgroep wat een meerdere geeft in je werkzaamheden.
Was deze review nuttig?Ja 6Nee 2Rapporteren
productief en leerzaam
(administratief) medewerker (voormalige medewerker) –  Den Haag25 april 2016
Het is lang geleden dat ik bij de gemeente heb gewerkt en aangezien ik diverse functies bij de gemeente heb gehad kan ik geen een typische werkdag omschrijven. Bij de afdeling erfpacht was ik o.a. belast met de mutaties in de erfpachtadministratie. Vervolgens was ik als medewerker beheer onroerend goed verantwoordelijk voor het opstellen van huurcontracten en onderhield ik contacten met huurders. Als laatste heb ik gewerkt bij de afdeling verkoop verspreid bezit, waar ik verkoop en uitgifte contracten opstelde.

Het leukste aan deze functies was het contact met cliënten, minder leuk was de bureaucratie.
Leerzame werkomgeving
Werkbegeleider (huidige medewerker) –  Den Haag20 maart 2016
Ik heb met veel plezier gewerkt bij de Gemeente Den Haag. Nu is het tijd om mijn kennis en ervaring met anderen te delen.
Pluspunten
Gunstige arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Chaotisch Management zorgt voor veel onduidelijkheid en onrust.
Productieve en gezellige werksfeer
Administratief medewerkster (voormalige medewerker) –  Den Haag17 maart 2016
De dag bestond grotendeels uit administratieve taken, met een keer in de week werkoverleg. Leidinggevende had duidelijk al geruime tijd gewerkt met het team. De collega's waren professioneel en er werd veel probleemoplossend gewerkt.
Pluspunten
in Den Haag
Professioneel
Vice-voorzitter (huidige medewerker) –  Den Haag, ZH30 januari 2016
Fijne en professionele mensen om samen mee te werken. De organisatie is groot en desondanks wordt er heel goed en zinvol werk verricht voor de burgers van Den haag

5 sterren
4 sterren