Fletcher Hotels Reviews

Werk-Privé Balans
Gewoon lekker doorgaan met solliciteren en niet hier werken.
Bedieningsmedewerker (voormalige medewerker) –  Etten-Leur12 december 2017
Het enige dat positief was aan hier werken dat je collega's echt voor elkaar klaar staan. 10u werken met misschien 1 pauze van 15 minuten en geen eten als je vanaf 5u begint. Dus dan werk je tot 3u en moet je uit ellende naar de mac na het werk omdat je anders plat gaat. Manager houdt nul rekening met je en het uurloon is niks. Fooi zie je niks van terug. Conclusie: Lekker iets anders zoeken.
Pluspunten
Als je door het lange werken flauwvalt hoef je even niet te werken.
Minpunten
De rooster krijg je van zondag op maandag, Loon is niks, Fooi zie je niks van terug, Geen eten en als het er wel is dan is het slecht en je moet er voor betalen, Je staat met extreem persoons tekort
Was deze review nuttig?Ja 7NeeRapporteren
Fijne organisatie
Allround medewerker (huidige medewerker) –  Meerdere locaties24 november 2017
Persoonlijk vind ik dat dat je in dit bedrijf genoeg mogelijkheden krijgt om jezelf te ontwikkelen. Ze geven je verantwoordelijkheid, je kunt doorgroeien, je krijgt de kans om mee te draaien op andere afdelingen en te werken in hotels door heel het land. Daarnaast heb je leuke collega's om mee te werken en een hoofdkantoor wat je ondersteunt bij vragen en/of problemen.
Je moet hier wel zelf initiatief voor nemen, maar Fletcher Hotels staat open voor ideeën en suggesties. Zelf heb ik in meerdere hotels op verschillende afdelingen (bediening, receptie, housekeeping) gewerkt en ja het is hard werken maar ik ben altijd vriendelijk ontvangen in collega hotels en elk hotel is uniek op zijn eigen manier.
Pluspunten
Kansen
Was deze review nuttig?Ja 1Nee 7Rapporteren
moderne slavernij
allround medewerker (voormalige medewerker) –  Nieuwegein5 november 2017
Bijna 10 jaar voor dit bedrijf gewerkt (hoe heb ik het volgehouden!) en tot op het bot uitgebuit. De eerste jaren (voor de crisis) waren nog best te doen maar sindsdien ging het zwaar bergafwaarts met de arbeidsomstandigheden. Je hebt veel te veel verantwoording voor het loon wat je krijgt (en verwacht geen opslag!) en staat heel vaak alleen terwijl het hotel volgeboekt is. Geen tijd voor pauze maar deze wordt wel van je uren afgehaald. Je moet de gasten in het restaurant bedienen en tegelijk ook de bar en de incheck van gasten verzorgen. Heel veel klachten van gasten over de staat van de kamers (jaren 60 look) en veel boze gasten. Klachten worden weggewuifd en als je wordt uitgekafferd zal je manager je niet bijstaan ondanks dat ie 2 meter verderop op zijn kantoor zit en alles mee krijgt. Geen ondersteuning van het management dus en op het moment dat je ziek thuis zit met een burn out word je geïntimideerd en word je naar het hoofdkantoor gesommeerd en krijg je nog een trap na! Er wordt gewoon gezegd dat je niet geschikt bent voor het werk en dat je maar een andere baan moet gaan zoeken. Zelfs als je de bedrijfsarts achter je hebt staan blijven ze je intimideren en de reïntegratie afspraken worden structureel niet nageleefd. Ik ben uitgescholden en geïntimideerd door managers en regiomanagers in de hoop dat ik zelf weg zou gaan. Het enige leuke aan het werk waren de collega's maar daar is ook echt alles mee gezegd! Ga hier nooit werken!! Een gewaarschuwd mens telt voor 2!!
Pluspunten
Collega's
Minpunten
Loon, arbeidsomstandigheden, geen pauze, intimidatie, angstcultuur, enz. enz.
Was deze review nuttig?Ja 19NeeRapporteren
slecht omstandigheden
anoniem (voormalige medewerker) –  medewerker5 oktober 2017
Zeer slecht bedrijf om voor te werken . Denken alleen in alleen in de IK vorm, en niet aan het personeel. Je wordt gewoon voor de leeuwen geworpen, zoek het maar uit. Nooit een compliment, terwijl je je uit de naad werkt, en op het eind word je op slinkse wijze eruit gewerkt. Lange dagen, laag loon etc etc
Pluspunten
Minpunten
bijna alles
Was deze review nuttig?Ja 19NeeRapporteren
Uitbuiters
Kok (voormalige medewerker) –  Amsterdam28 augustus 2017
Ze buiten je uit bij t leven. De hotelmanager denkt alleen aan zn eigen bonus en is zo schijnheilig als de pest. Ze proberen je op elke mogelijke manier te pakken en daarnaast maakt t niet uit hoe.lang je er werkt, de lonen zijn belachelijk laag. Werkdruk is gigantisch hoog en waardering is er niet. Enigste wat leuk is, zijn de overige personeelsleden.
Pluspunten
Collegas
Minpunten
Management. Onder druk worden gezet.
Was deze review nuttig?Ja 22Nee 2Rapporteren
Veel doorgroei mogelijkheden
Bediening (voormalige medewerker) –  Noordwijk aan Zee13 juli 2017
Wanneer je niet vies bent van hard werken en initiatief en inzet toont kun je bij deze snel groeiende organisatie snel stappen zetten. Daarbij kun je door heel Nederland werken voor de grootste hotelketen van Nederland!
Pluspunten
Doorgroei mogelijkheden
Was deze review nuttig?Ja 5Nee 28Rapporteren
Werk-Privé Balans
keihard werken voor praktisch geen waardering
Restaurant Manager (huidige medewerker) –  Kerkrade10 juli 2017
Slechte arbeidsvoorwaarden. Vaak verplicht worden tot werkdagen van meer dan 15 uur. Angstcultuur vanuit het management richting de medewerkers. Niet open voor enige feedback. Werkdruk zo hoog opgevoerd dat het bijna onmenselijk is.
Pluspunten
afdelingscollega's
Minpunten
werdruk
Was deze review nuttig?Ja 33Nee 2Rapporteren
Werk-Privé Balans
Veel stress en weinig lol tijdens werk.
Medewerkster bediening (voormalige medewerker) –  Rijssen22 juni 2017
Wat eerst mijn ideale bijbaan zou zijn, bleek uiteindelijk toch anders. Ik was zeer onervaren en kwam net uit school, ook was ik de jongste. Ik kon slecht omgaan met de stress en werkdruk. De uitjes waren wel leuk.
Was deze review nuttig?Ja 10Nee 8Rapporteren
Zeer slechte bedrijfscultuur
All round medewerker (voormalige medewerker) –  Limburg14 juni 2017
Slecht betaald
Geen respect voor personeel
Slechte arbeidsvoorwaarden
Veel beloftes maken niks waar
Behandelen personeel slecht
Pluspunten
Totale vrijheid
Minpunten
Onrespectvol tegenover personeel
Was deze review nuttig?Ja 30Nee 2Rapporteren
Leuk tijdelijk werk
Ontbijtmedewerkster (voormalige medewerker) –  Den Haag6 juni 2017
Niet geschikt voor langere termijn. Bedrijfscultuur is niet goed
Was deze review nuttig?Ja 25Nee 5Rapporteren
Wat een zooi
Banqueting medewerker (voormalige medewerker) –  Anoniem31 mei 2017
Wat een armoede hotel. Ontzettende slechte sfeer onder het personeel. Ook is personeel altijd boos op hoofdkantoor, omdat dingen niet goed geregeld woede . Vingertjes wijzen en problemen bij anderen neerleggen. Kansloos bedrijf.
Een dagelijks gezegde in IEDER Fletcher hotel is "typisch Fletcher" met een oogrol erachteraan. Niet goed als je van de receptie hoort dat iedereen zo denkt als ze andere hotels spreekt.
Een bijbaan als student in de bediening is misschien prima, maar mensen maak hier niet je werkplek van!
Pluspunten
Niet
Minpunten
Slechte sfeer, slechte communicatie tussen hoofdkantoor en hotels
Was deze review nuttig?Ja 28Nee 1Rapporteren
Werk-Privé Balans
Nul waardering en slecht salaris. Altijd werken wanneer het hun uitkomt.
Bedieningsmedewerker (voormalige medewerker) –  Berg en Dal29 mei 2017
In Augustus heb ik noodgedwongen een half jaar als bedieningsmedewerker gewerkt bij een fletcher hotel op oproepbasis. Tijdens de kerstperiode gewerkt tot ik er bij neerviel, na de kerstperiode welgeteld drie keer opgeroepen tot in maart mijn contract afliep. Eentonig werk, slecht betaald, wel leuke collega's.
Pluspunten
Drankje na het werk
Minpunten
Nare houding ten opzichte van personeel.
Was deze review nuttig?Ja 28Nee 3Rapporteren
verschrikkelijke hotelkamers
Allround medewerkster (voormalige medewerker) –  Valkenburg9 mei 2017
Als allround medewerker ben je meestal alleen in het hotel en verantwoordelijk voor alles, als je de manager nodig had was die nooit te bereiken. Vreselijke kamers als je de gasten had ingecheckt hoopte je maar dat ze niet 2 minuten later boos voor je neus staan. Ik heb wel veel geleerd omdat je meestal alleen was. Ik heb meerdere lekkages meegemaakt, personeel dat je laat zitten, een rat in de keuken en nog veel ellende meer. Heb dus vooral geleerd om heel zelfstandig te werken.
Pluspunten
je eigen baas zijn ( de manager was er 10 minuten per week)
Minpunten
vieze hotelkamers, hoge werkdruk
Was deze review nuttig?Ja 24Nee 3Rapporteren
Werk-Privé Balans
Flexibele organisatie en prettige werksfeer
Housekeeping (huidige medewerker) –  Wassenaar20 april 2017
Bij Fletcher voel ik me thuis.
je hebt het idee dat werk wordt gewaardeerd.
Belangrijk is dat er veel ruimte is voor eigen inbreng.
Veel andere hotelketens hebben een enorm vast stramien, terwijl elk Fletcher hotel iets eigens heeft.
Ik heb inmiddels drie Fletcher hotels meegemaakt en elk hotel is prettig op een eigen manier.
Pluspunten
Prima werksfeer
Was deze review nuttig?Ja 5Nee 26Rapporteren
Gezellige locatie
Chefkok (huidige medewerker) –  Valkenburg5 april 2017
je kunt van te voren niet weten hoe de dag er zal verlopen
Was deze review nuttig?Ja 7Nee 18Rapporteren
Werk-Privé Balans
Te triest voor woorden maar nood breekt wetten.
Nachtportier (huidige medewerker) –  Eteen Leur30 januari 2017
Als nachtportier moet je allround inzetbaar zijn voor een salaris waar een kassa medewerkster/medewerker nog niet het bed voor uit komt. op je 57ste jaar een salaris van nog geen 10 euro per uur bruto krijgen en een toeslag van 0,84 cent. Qua werktijden maximaal 9 a 10 nachten per maand met een max van 3 nachten aan één stuk.
Pluspunten
Minpunten
eten en ed moet je zelf menemen of betaald worden
Was deze review nuttig?Ja 42Nee 2Rapporteren
Slavernij
Chef-kok (voormalige medewerker) –  Zeeland29 januari 2017
Een keten die misbruik maakt van mensen met een uitkering. Veel beloftes maar Minimum loon en heel veel regeltjes in contract. Ook staat er in het contract als je bepaalde dingen doet dat je een boete van 2500 eiro moet betalen.
Was deze review nuttig?Ja 39Nee 5Rapporteren
afwisselend en onvoorspelbaar
nacht en middag receptionist Fletcher hotels (voormalige medewerker) –  Bergen6 januari 2017
Leuk afwisselend werk op veel locaties in Noord-Holland, leuke collega's en veel vrijheid.

Onderling de vrijheden om te wisselen van diensten en extra shifts te werken.
Pluspunten
Veel afwisselende locaties
Minpunten
management.
Was deze review nuttig?Ja 8Nee 18Rapporteren
Leuke en gezellige werkvloer
Kamermeisje (voormalige medewerker) –  Berg en Dal22 december 2016
Ik heb met veel plezier bij Fletcher hotel gewerkt. Ik had hele fijne collega's die het werken leuk maakte.
Was deze review nuttig?Ja 4Nee 17Rapporteren
Werk-Privé Balans
Super leuke tijd gehad bij fletcher amsterdam
Stage mbo niveau 4 jaar 3 (voormalige medewerker) –  Amsterdam-Zuidoost18 december 2016
Super leuke tijd gehad bij fletcher amsterdam.

Ik heb hier mijn stage gelopen / afgerond en heb ontzettend veel geleerd van mijn restaurant manager Melissa Baarda. Respect voor het geduld en de tijd die zij hierin heeft gestopt.

Leuke collega's. Had wel willen blijven werken, maar moet helaas aan de studie.
Pluspunten
De gezellige collegas en werksfeer
Minpunten
Llage vergoeding natuurlijk ivm stagair
Was deze review nuttig?Ja 4Nee 14Rapporteren

2,5