Academisch Medisch Centrum Reviews

leuk
soreteren (voormalige medewerker) –  Amsterdam13 september 2017
was heel leuk op daar te werken en zou daar graag nog een keer weken
Pluspunten
gratis koffie
Minpunten
overwerken
Was deze review nuttig?JaNee 1Rapporteren
Fijne werkomgeving & goede sfeer
Radiodiagnostisch laborant (huidige medewerker) –  Amsterdam21 juni 2017
Werkzaam als Radiodiagnostisch laborant in het AMC. Mijn stage is op de afdeling radiologie 10 jaar geleden begonnen. Inmiddels 9 jaar gediplomeerd laborant en zou niet meer weg willen uit het AMC; leuke sfeer, veel diversiteit(elke werkdag andere werkzaamheden en andere onderzoeken), veel nieuwe apparatuur, prettige samenwerking met collega's, artsen en andere afdelingen waar wij als radiologie mee samenwerken, veel research/wetenschappelijke onderzoeken en collega's met veel ervaring zodat overleg onderling altijd mogelijk is.
Nog meer voordelen: gratis parkeren, erg blij met het kinderdagverblijf de Kinderkeet bij het AMC, leuke sfeer en gezellige collega's waarbij ook buiten de werkvloer veel wordt georganiseerd(etentjes etc.)

Ik ervaar juist geen hiërarchie, AMC staat erom bekend dat je de artsen bij voornaam kan aanspreken en voel zeker geen status/verschil in 'lagen' bij collega's. Grote afdeling met veel diversiteit onder de collega's: iedereen is welkom, waar je ook vandaan komt.
Was deze review nuttig?Ja 4NeeRapporteren
Zeer veel uitdaging
Verpleegkundige (huidige medewerker) –  Amsterdam11 april 2017
Op een verpleegafdeling in dit ziekenhuis vind je zeker werkdruk en moet je snel kunnen handelen. Ook omgaan met ethische problematiek en acute situaties is wel een vereiste.
Als team is een goed onderling vertrouwen erg belangrijk. De sfeer tussen collega's is op mijn afdeling hartstikke goed, met de juiste sturing zorgt dit voor hoge kwaliteit. Klinische lessen worden gegeven, vele symposiums en congressen in eigen ziekenhuis.
Absoluut géén sprake van hierarchie: zeer toegankelijke artsen en samen sparren om het beste voor de patiënt te zorgen.
Het AMC is een groot bedrijf met vele subculturen maar waarin je zeker kan groeien als je hier zelf mee komt en het juiste netwerk weet te vinden.
Pluspunten
Ontwikkel mogelijkheden
Minpunten
Groot bedrijf, veel lagen
Was deze review nuttig?Ja 2Nee 4Rapporteren
Negatieve werkomgeving
Verpleegkundige (voormalige medewerker) –  Amsterdam25 december 2016
Slechte ervaringen met het ziekenhuis. Hoge werkdruk, waardoor er twijfels ontstaan over de veiligheid, Hiërarchie is zeker aanwezig. Daar moet je tegen kunnen.
De leidinggevenden zijn managers geworden. Ze denken alleen maar aan waar zij beter van worden, en wat het personeel betreft: ze laten mensen aantobben tot het te laat is. Er ontstaat wrijving tussen personeelsleden door ongelijke behandelingen. Je moet leuk doen tegen een manager en niet perse goed zijn in je werk.
Pluspunten
Werken buiten het beddenhuis
Minpunten
Werken in het beddenhuis
Was deze review nuttig?Ja 5Nee 5Rapporteren
Werk-Privé Balans
Werkzaam in het gehele traject van patienten op de Zorglijn Vroege Psychose, als ook Stemming, Angst en Accute Psychiatrie
Stagiaire (voormalige medewerker) –  Amsterdam22 december 2016
35 uur in de week werkzaam op de Zorglijn Vroege Psychose. Indicatiestelling, diagnostiek en behandeling. Tevens werkzaam op de afdelingen Stemming en Angststoornissen, Acute Stoornissen en Persoonlijkheidsstoornissen.

Het zelfstandig geven van groeps- en individuele therapie; Cognitieve Gedrags Therapie, Psycho-Educatie, G-training, Zowel de inzet als uitvoering ongeveer 40 keer zelfstandig en het begeleiden van andere stagiaires

Assisteren bij Mindfullness, Ergotherapie en verscheidene dagactiviteiten.

Zelfstandig afnemen van intakes/ hetero anamnese/ Diagnostisch Onderzoek; deze presenteren aan (afdelings-) Klinisch Psycholoog en Psychiater. Tevens bevindingen en vervolg traject delen met patiënt.
Was deze review nuttig?JaNee 1Rapporteren
Niet leuk!
Doktersassistente AMC (voormalige medewerker) –  Amsterdam, NH3 februari 2016
Niet capabele werkgever.
Agressie en seksuele intimidatie waren schering en inslag door patiënten.
Leidinggevende konden zelf niet tegen kritiek, maar konden wel onterechte kritiek geven. De werksfeer op de afdeling waar ik werkte was totaal verziekt.
De patiënt werd altijd in het gelijk gesteld en de werknemer had het maar te accepteren. Zo niet dan werd er alles aan gedaan om je weg te treiteren.
Pluspunten
Minpunten
rasisme op de werkvloer door allochtonen werknemers. Werkdruk werd bewust verhoogd.
Was deze review nuttig?Ja 31Nee 7Rapporteren
Hoge werkdruk
doktersassistente (voormalige medewerker) –  Amsterdam-Zuidoost21 januari 2016
Ik heb op de afdeling radiologie gewerkt als doktersassistente. De collega's waren leuk, maar er heerst een uiterst hiërarchische sfeer dat is aan de ene kant logisch want het gaat vaak om ingewikkelde procedures. Maar aan de andere kant veel bemoeienis met onze agenda's. Verder is de werkdruk ontiegelijk hoog, met soms onaardig commando's van de artsen en laboranten die soms snauwden- ''dat je er bent om uit te voeren en verder je mond te houden''?

Plus: ik had er graag willen blijven voor de collega doktersassistente
Min: de hiërarchie en neerbuigendheid naar doktersassistentes.
Min: Te weining salaris voor de hoge werkdruk en uit je schoenen lopen
Was deze review nuttig?Ja 31Nee 7Rapporteren
hoge werkdruk
Verpleegkundige A (voormalige medewerker) –  Amsterdam, NH22 december 2014
Er is een hoge werkdruk.
Dynamische baan als verpleegkundige.
Zoals mijn cv laat zien veel geleerd.
Pluspunten
arbeidsvoorwaarden
Minpunten
werkdruk
Was deze review nuttig?Ja 15Nee 20Rapporteren
Behulpzaam en proactief
Salarisadministrateur (voormalige medewerker) –  Salarisadministrateur7 augustus 2013
Ik werkte 36 uur per week verdeeld over vier dagen.
Het was een drukke periode omdat AMC van salarissysteem Gemal naar SAP is overgestapt.
Pluspunten
Fietsplan
Minpunten
Bezoek aan huisarts in eigen tijd
Was deze review nuttig?Ja 14Nee 51Rapporteren
Leuke baan.
Medisch secretaaresse (voormalige medewerker) –  Amsterdam5 april 2013
Het uitdraaien van output en mail.Controle op verzekeringen.
De verloskunde en eerste hulp controleren of alles goed is ingevoerd.Anders kan er niet gefactureerd worden.
Koppelvoorstellen autoriseren,dat zijn patienten met dubbele nummers.dsan bekijk je of het om een en dezelfde persoon gaat.
Opnames autoriseren,zonder verpleegdagen kan er ook niet gefatureerd worden.
Heel veel telefoon.van uit het beddenhuis,artsen,dagcenta en van buitenaf.Zoals GGD,zorginstellingen en huisartsen.
Overleg met medische directie betreffende niet-verzekerden of VIP's
Alle aanpassingen in NAW gegevens.
De veelzijdigheid is super leuk.
Helaas wordt onze afdeling opgedoekt.
Pluspunten
veelzijdig
Minpunten
je kunt niet doorsstomen.
Was deze review nuttig?Ja 20Nee 30Rapporteren

5 sterren